maanantai 30. tammikuuta 2012

Oikeat ja väärät paimenet

Miksi ihmiset sanovat seuraavalla tavalla;

-"Olen avoin kaikkien uskontojen suhteen", tai "minusta kaikki uskonnot tulee hyväksyä samanarvoisina", tai "olen hyvää pataa `jehovien` ja `mormonien` kanssa kunhan eivät vain tule minua käännyttämään."
-"Eikös ne jehovat kiellä syömästä verta ja ortodoksit kiellä kastamasta lapsena, ja mitkäs ne ovat ne jotka kiertävät ovelta ovelle; ovatko ne niitä lestadiolaisia?"
-"Kaikki uskonnot ovat minusta samanvertaisia; lestadiolaisuususkonto ja ortodoksisuususkonto ja jehovalaisuususkonto jne."


Suomi on sivistysvaltio. Tai ainakin sen pitäisi olla sellainen. Mutta vaikuttaa siltä että suomalaisella tai perussuomalaisellakaan ei ole minkäänlaista käsitystä siitä mikä on uskontojen välinen ero ja mitkä liikkeet kuuluvat saman uskonnon piiriin.
Kristinuskossa on useita erilaisia näyttämöitä; niitä on todella paljon kristikunnassa. Kaikkein ydin on kuitenkin tiivistettynä Evankeliumissa Johanneksen mukaan, luvussa 14, jakeessa 6; Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Jopa hare krisnaan on joskus sekoitettu ortodoksisuus joka on aivan hämmästyttävää. Ja ihminen joka on lukenut Raamatun läpikotaisin, saattaa silti olla taipuvainen esim. uuden vuoden aattona tinasta ennustamiseen, horoskooppien lukemiseen, meedioiden luona käymiseen, olen kuullut että jopa työpaikoille tällaisia tilataan.
Ja he puhuvat Pyhästä Kolminaisuudesta mutta opettevat yhtä pimeitä ja Kristinuskolle vieraita oppeja kuten mormonit ja jehovan todistajat.

Kristinuskolle ja sen leviämiselle suurin uhka on ns. toisuskoiset `kristityt` jotka pitävät suuria katumellakoita, puhuvat kristillistä kastetta vastaan ja toimivat kaikin tavoin siten että ihmiset alkavat kammouksia ja vihata todellista Kirkkoa.
Nämä eksyneet lampaat kuvittelevat kyllä toimivansa oikein mutta ovatkin täynnä omaa itseänsä eivätkä Kristuksen Henkeä.

Ei kommentteja: